بررسی باطری لیفان 520

باتری لیفان 520

مشخصات باتری لیفان 520 

 

ورود لیفان به بازارهای ایران نیز با مونتاژ نسخه سدان 520 آغاز شد، که البته تجربه جالبی برای این شرکت نبود. امکانات و تجهیزات به‌کار رفته در این مدل چینی درخور یک خودرو در زمان خودش بود و به‌خاطر مصرف پایین بنزین (حدود 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) برای رانندگی شهری مناسب بود. برای خرید باتری لیفان 520 با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اما با این وجود لیفان 520 نتوانست نظر ایرانی‌ها را به خود جلب کند و این خودرو که از سال 1387 تا 1390 توسط کرمان‌موتور تولید و ارائه می‌شد، پس از آن، جای خودش را به لیفان 520i و خودروهای دیگر داد. یکی از دلایل ناموفق بودن لیفان 520 را می‌توان طراحی بدنه ساده و کسل کننده و مشابه نمونه‌های داخلی و همچنین کیفیت ساخت پایین آن دانست. البته باید متریال به کار رفته در کابین که سراسر از پلاستیک خشک است را نیز به این نکته اضافه کرد.

 

 

 

مشخصات باتری لیفان 520

 

  • ظرفیت باتری اصلی: 60 آمپر ساعت – 60AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

 

قیمت باتری لیفان 520

 

باطری فابریک لیفان 520

 

باتری اولیه لیفان 520 هنگام تحویل خودرو توسط خریدار از نوع اسیدی 12 ولت و باتری 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ است. کارخانه کرمان موتور با توجه به میزان مصرف برق این خودرو از باطری 60 آمپر برای آن استفاده کرده است. (ولی برای مدل اتومات می تواند ۷۰ آمپر هم باشد) باتری لیفان 520 در قسمت جلوی ماشین و در داخل کاپوت آن قرار دارد. این باتری در ابعاد 28*18*18 سانتی متر می‌باشد. بیشترین آمپری که برای باطری در خودرو لیفان در نظر گرفته می‌شود 60 آمپر است.

 

 

بهترین باطری برای لیفان

 

مناسبترین و بهترین باطری برای لیفان 520 باطری 60 آمپر اتمی میباشد. از باطریهای ایرانی هم باطری ۶۰ آمپر صبا باتری مناسب این خودرو است. باطری پیشنهادی ما به شما باطری 60 آمپر اتمی واریان صبا باتری است. هم کیفیت بالا و قیمت مناسب از نکات قابل توجه این برند است. انتخاب باتری برای خودرو، امری سلیقه ای نیست و بستگی به سه عامل مهم دارد:

  1. میزان برقی که هر خودرو مصرف می کند؛
  2. میزان فضایی که برای جاگذاری امن باتری زیر کاپوت در نظر گرفته شده است؛
  3. و میزان قدرتی که دینام برای شارژ باتری دارد.

با توجه به سه پارامتر فوق، در دفترچه راهنمای هر خودرویی به باتری مناسب آن خودرو اشاره شده است، اما شاید افراد زیادی باشند که بی توجه به این ویژگی ها باتری لیفان 520 و یا سایر خودروها را خریداری کنند.

 

 

 

ویژگی های باتری های اسید شارژ و سیلد

 

باتری های سیلد و اسید شارژ در ویژگی هایی نظیر وزن، قدرت استارت و شیوه نصب مشترک هستند اما تفاوت هایی دارند؛ قیمت باتری اسید شارژ پایین تر از قیمت باتری سیلدی است اما نیاز به بررسی و نگهداری دارد. شش درب کوچک دایره ای روی سطح این نوع باتری وجود دارد که می بایست راننده چند وقت یک بار آنها را باز کرده و در صورت مشاهده کاهش سطح اسید (الکترولیت) باتری ، به آن آب مقطر اضافه کند.

باتری های سیلد گران تر هستند اما به دلیل اتمی بودنشان بیشتر عمر می کنند و در عین حال نیاز به بررسی دوره ای هم ندارند. نشانگر یا به اصطلاح چشمی به کار رفته در سطح بیرونی این نوع باتری، راننده را از سطح اسید موجود در باتری مطلع می کند؛ دلیل عدم نیاز به بررسی دوره ای این نوع باتری هم همین است.

 

 

علایم خرابی باتری خودرو لیفان 520

فروش باطری لیفان 520

  • نوسان و اختلال عملکرد برف پاک کن
  • روشن شدن علامت باتری در صفحه کیلومتر
  • کم نور شدن چراغ
  • ضعیف شدن استارت اولیه خودرو
  • نوسان و اختلال در عملکرد گاز خودرو
  • سوختن مکرر لامپ ماشین
  • اختلال عملکرد قفل مرکزی
  • اختلال عملکرد شیشه بالابر ماشین

 

 

گارانتی باتری ماشین لیفان 520

 

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند.  شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی باتری مراجعه کنید. و مدت گارانتی هر محصول بستگی به عوامل مختلفی دارد که کارخانه تولید کننده با در نظر گرفتن آنها مدت زمان گارانتی را تعیین می کنند. از جمله عوامل تاثیر گذار در مدت گارانتی برند باتری،نوع خودرو و باتری می باشد.

در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد. باتری های خارجی نیز مانند باتری های ایرانی دارای کارت گارانتی میباشند و یکی از نشانه های باتری های قاچاق نداشتن کارت گارانتی است که کاملا غیر معتبر و غیر قانونی میباشد.

 

 

021-55363510

021-55363511

 

 

 

ارسال دیدگاه