ویژگی باطری وانت آریسان

باطری فابریک وانت آریسان

مشخصات باتری وانت آریسان

 

 

آریسان نام خودروی وانت محصول شرکت ایران خودرو است که بعد از توقف تولید پیکان وانت به دلیل کمبودهایی که در آن وجود داشت از جمله نبود کیسه هوا و ترمز ضد قفل ، جایگزین آن شد. این خودرو در دو نوع بنزینی و گازسوز تولید شده و از یک موتور 1696 سی سی با 8 سوپاپ بهره می برد و می تواند 86 اسب بخار در نسخه بنزینی و 78 اسب بخار در نسخه گاز سوز تولید کند . برای خرید باتری وانت آریسان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این خودرو توان حمل 750 تا 830 کیلوگرم بار را دارد که می توان گفت توان باربری آن 335 کیلوگرم بیشتر از وانت باردو است. قابلیت نصب اتاق های مختلف برای کابری های متفاوت یکی از ویژگی های وانت آریسان است و از لحاظ ایمنی و رفاهی این خودرو در سطح نسبتاً خوبی است.

 

 

 

 

مشخصات فنی خودرو

 

  • موتور 4 سیلندر 8 سوپاپه
  • حجم موتور 1696 سی سی
  • تنفس موتور تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو دیفرانسیل عقب
  • حداکثر قدرت 86 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور 140 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده 5 دنده دستی
  • شتاب 0 تا 100 12.7 ثانیه
  • حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت
  • وزن 1240 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر) 4680 طول – 1720 عرض – 1465 ارتفاع
  • فاصله بین دو محور 2671 میلیمتر

قیمت باتری وانت آریسان

 

 

 

مشخصات باتری وانت آریسان

 

جریان موجود در باطری وانت آریسان بین 60 تا 74 آمپر و باتری فابریک این خودرو از نوع اتمی و دارای 60 آمپر است. باتری ها بر اساس ساختار به دو نوع تقسیم می شوند. سیلد و غیر سیلد ( اسید شارژ ) که به آنها اتمی و معمولی هم گفته می شود. این باتری ها با توجه به تفاوت هایی که در ساختار دارند، در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی هم دارند.

تعمیرکاران با توجه به ویژگی های متفاوتی که باتری های اسید شارژ و سیلد دارند، در خصوص انتخاب آنها برای خودروها همواره اختلاف نظرهایی داشته اند. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده آریسان، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری آریسان است.

 

 

 

 

باطری فابریک آریسان

 

 

  • ظرفیت باتری اصلی: 60 آمپر ساعت – 60AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

 

 

 

 

 

راهکارهایی برای افزایش طول عمر باتری

 

زمانی که شما یک خودروی وانت آریسان خریداری می کنید، در صورتی که گارانتی برای خودروی شما تعریف شده باشد، می توانید از خدمات ایساکو برای تامین موارد مصرفی خودرو اقدام کنید. که این گارانتی در عمل برای خودروی کار نمی تواند جوابگو باشد. باطری آریسان در حدود دو نیم الی سه سال از لحاظ زمانی می تواند کارایی داشته باشد و در صورتی که به باتری خودروی خود رسیدگی کنید مشکلی برای خودروی شما پیش نخواهد آمد. از این روی توصیه می شود که همواره از سفت بودن بست های مربوط به باتری اطمینان داشته باشید و همواره سر باتری های خودروی خود را تمیز کنید. استفاده از سر باتری های استاندارد در کنار کشیدن فویل یا عایق به دور باتری برای اینکه حرارت موتور به آن آسیب وارد نکند می تواند از مهم ترین راهکارهایی باشد که در خصوص نگهداری باتری وانت آریسان می توان عنوان نمود.

 

 

 

بهترین باتری برای وانت آریسان

 

باتری خودرو یک قطعه تخصصی است. ولی مدل های مختلف شرکت های تولید کننده باتری می توانند گزینه ای مناسب برای خودروی شما باشند. از این روی توصیه می شود که همواره محصولاتی را تهیه کنید که توسط شرکت ایساکو به عنوان تامین کننده قطعات وانت آریسان تایید شده می باشند. همچنین می توانید در صورت تمایل باتری های کره ای تاریخ جدید را خریداری و استفاده کنید. که در صورت اصل بودن محصول می توانید انتظار کارایی بالایی را از آن داشته باشید. به طور کلی بسته به نیاز خود می توانید برای خرید باتری وانت آریسان اقدام کرده و این محصول را خریداری کنید.

فروش باطری وانت آریسان

 

 

زمان تعویض باتری آریسان

 

  1. ماشین با استارت سنگین روشن میشود
  2. باتری پس از مدتی دشارژ میشود
  3. چراغها و شیشه بالابر خودرو در زمان ماشین خاموش ضعیف شده است
  4. با روشن کردن چراغهای جلو در زمان ماشبن خاموش پس از 5دقیقه باتری تخلیه میشود
  5. سولفاته زدن سر باطری
  6. باتری از طرفین بادکردگی داشته باشد
  7. سفید شدن نشانگر باتری
  8. قطع شدن برق ماشین
  9. ضعیف شدن برق پشت آمپر

 

 

 

 

عمر مفید باتری وانت آریسان

 

بطور متوسط باتری خودرو وانت آریسان بعد از 2 سال نیاز به تعویض خواهد داشت. گرچه کیفیت باتری در مناطق گرمسیری و مسیرهای پرترافیک زودتر کاهش می یابد. لذا می توان گفت میزان عمر باطری به نوع مصرف و شرایط اقلیمی منطقه بستگی دارد. البته عمر باتری به نحوه عملکرد دینام و استارت ماشین نیز بستگی دارد. بطور کلی باتری های ایرانی حدود یکسال و نیم تا 2 سال و باتری های اصلی کره ای حدود 3 سال عمر مفید دارند. باتری های ایرانی دارای گارانتی و باتری های خارجی بدون گارانتی در بازار عرضه می شوند.

 

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

 

ارسال دیدگاه