باطری تیبا 2

باتری فابریک تیبا 2

انتخاب باتری تیبا 2

 

 

نسخه هاچ‌بک تیبا یا همان تیبا 2 از سال 1392 به بازار معرفی شد و تولیدش تا به امروز با کمترین تغییرات ظاهری و باطنی ادامه یافته است. این محصول به نوعی نسخه ارتقاء یافته پراید محسوب میشود و با ظاهر به‌روزتر، پیشرانه اصلاح شده قوی‌تر و ترمزهای مقداری بهتر توانسته یک پله بالاتر از پدرش قرار گیرد. همچنین برای ساخت تیبا از ورق‌های ضخیم‌تر و ستون‌ها و درب‌های تقویت شده استفاده شده تا میزان امنیت محصول به نسبت پراید بهبود یابد. پس تا اینجای کار میتوان تیبا2  را جایگزین نسبتاً شایسته‌ای برای پراید 111 (که تولیدش متوقف شده است) دانست. برای خرید باتری تیبا 2 با ما تماس بگیرید.

 

 

 

مشخصات فنی خودر

 

  • موتور 4 سیلندر 8 سوپاپه
  • حجم موتور 1503 سی سی
  • تنفس موتور تنفس طبیعی
  • انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
  • جعبه دنده 5 سرعته دستی
  • شتاب 0 تا 100 –
  • حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
  • وزن 1035 کیلوگرم
  • اندازه (میلیمتر) 3922 طول – 1641 عرض – 1484 ارتفاع

 

فروش باتری تیبا 2

 

انواع تیبا ها‌چ‌بک

 

قبل از خرید تیبا 2 باید بدانید، انواع تیپ های تیبا 2 نسبت به تیبا سدان تنوع کم‌تری دارد و تنها شامل سه تیپ SX ،EX و پلاس می‌شود. تیبا 2 تیپ SX تنها از سال 1393 تا 1395 تولید شد و امکاناتی مشابه با تیپ SX نسخه سدان دارد. اما فراوان‌ترین تیپ تیبا 2 در بازار، تیپ EX است. تفاوت تیبا 2 تیپ SX و EX در بهره‌مندی تیپ EX از شیشه بالابر برقی عقب و تنظیم برقی آینه‌های جانبی خلاصه می‌شود. ناگفته نماند که تا سال 1395 امکان سفارش رینگ آلومینیومی برای تیبا 2 تیپ SX و EX وجود داشت.

 

 

 

مناسب ترین باتری تیبا 2

 

ظرفیت باتری فابریک خودروی تیبا ۵۰ آمپرساعت و ولتاژ آن ۱۲ ولت است که با توجه به میزان مصرف برق خودرو و سایر مصرف‌کننده‌های موجود در خودرو می‌توان از باتری با ظرفیت‌های ۵۵ و ۶۰ آمپر ساعت هم استفاده کرد. تیپ جعبه باتری تیبا L2 است، که طراحی این باتری بر اساس استاندارد DIN می‌باشد.

لازم به ذکر است باتری‌های موجود در داخل کشور عموما بر اساس استانداردهای DIN, JIS هستند. استاندارد DIN بر اساس استاندارد آلمان و اروپا است و استاندارد JIS براساس استاندارد ژاپن و کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌باشد.

 

 

 

باتری اصلی تیبا 2

 

 

  • ظرفیت باتری اصلی: 50 آمپر ساعت – 50AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

 

 

 

عمر باطری تیبا چقدر است؟

 

طول عمر باتری تیبا تا حد زیادی به نوع آن و کارکرد مصرف کننده بستگی دارد. بررسی‌های تجربی نشان داده است به طور معمول طول عمر مفید باطری تیبا حدود ۲ تا ۳ است. اغلب بعد از چند سال کیفیت عملکرد باتری خودرو تیبا شما کاهش خواهد یافت. به طور مثال شیشه بالابر در زمان خاموش بودن ماشین به درستی عمل نمی‌کند یا کیفیت و قدرت نور چراغ‌های خودرو تیبای شما کمتر خواهد شد.

اگر در زمان استارت زدن، برق پشت آمپر قطع شده و ماشین روشن نمی‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر باتری ماشین خود را عوض کنید. افرادی که علاقمند به اسپورت کردن و نصب انواع سیستم‌های صوتی و الکترونیکی مختلف روی خودروی تیبا هستند تمایل به نصب باتری با آمپرهای ۶۶ و ۷۴ دارند. در این زمینه باید گفت که امکان نصب این باتری ها وجود دارد اما از قاب تعبیه شده توسط سازنده خودرو بیرون خواهد زد.

 

قیمت باطری تیبا 2

 

نشانه عدم عملکرد مناسب باتری تیبا

 

همواره مطمئن‌ترین راه تست باتری، استفاده از دستگاه تست باتری است که با مراجعه به نمایندگان خدمات پس از فروش باتری در سراسر کشور می‌توانید سلامت باتری خود را کنترل نمایید. همچنین اگر به هر کدام از موارد زیر برخورد کردید، نشانه خراب بودن باتری تیبا شما است:

  1. تغییر صدای استارت ماشین تیبا
  2. به سختی استارت خوردن خودرو
  3. استفاده از باتری در حدود ۲ سال یا ۴۰۰۰۰ کیلومتر
  4. روشن نشدن خودرو تیبا
  5. عدم عملکرد درست مصرف‌کننده‌های برقی خودرو از جمله چراغ‌های خودرو و پخش صوت خودرو
  6. عدم کاکرد صحیح ریموت خودرو(در صورتی که عیوب سخت‌افزاری و اتصالات برقی وجود نداشته باشد.)

 

 

 

پرفروش ترین باتری های ایرانی و کره ای

باتری تیبا 1 و تیبا 2 در شرکت های داخلی و خارجی تولید می شود. از جمله شرکت های داخلی که کیفیت مطلوبی ارائه می دهند می توان به سپاهان باتری، برنا باتری، صبا باتری و… اشاره کرد. از شرکت های خارجی هم می توان به شرکت های باتری سازی دلکور، اطلس، گلوبال و هیوندای اشاره کرد. ( که البته در ایران در میان باتری های خارجی بیشتر از باتری های کره ای استفاده می شود)

 

 

 

021-55363510

 

021-55363511

 

 

 

ارسال دیدگاه